söndag 31 januari 2010

vackra vinter

Ja visst är det en vacker vinter vi fått i år också. Jag försöker njuta för fullt, men den stränga kylan har ju tyvärr gjort att man alltför ofta fått njuta av solen och den gnistrande snön genom fönstret. Idag trotsade vi kylan och klädde oss, hela familjen, och gick på en promenad här hemma i byn. Det var -16 grader då vi gick hemifrån och när vi kom hem igen (efter ett kaffestop hos goda grannar) var det -20. Det gällde att gå i rask takt :)
Tog för en gång skull med mig kameran och jag fotade denna vackra vy med utsikt över våra vintervackra åkrar.


Visar ett foto på Ellen oxå som tränar och tränar på sina skidor :) Riktigt duktig är hon, iaf i mina ögon.


Att hon överhuvudtaget kan åka på dessa skidor och att de håller ihop (skidorna alltså) är ju nästan ett under. Skidorna är ju ärvda efter min kusin som är 11 år äldre än mig. Så de är över 40 år gamla...ett par Edsbyn som även jag har tränat på som liten:)
signatur

2 kommentarer:

Helena sa...

Härligt Ellen!
Nu skulle Ronny sett dina Vasaloppstag!!!
Kramar från Frankfurts mässresenärer

Monica sa...

Edsbyn, det är grejer det... Så söt hon är!