lördag 30 april 2011

Trevlig valborg!

Ja så var det valborgsmässoafton idag, tänk att det snart är sommar och sommarlov. Det är helt otroligt vad fort dagarna susar fram.
Dagen idag har hittills bjudit på ett 2-års kalas av "brudarna Modig" (Alice & Lovis) där vi intog en smarrig marängsviss i trädgården. Sen fick jag tillfälle att "syta" på goa, söta, lilla Ruth endats 2 veckor gammal och byns lilla nykomling :) Synd bara att jag inte hade kameran med mig.
Nu leker Ellen med sin bästaste kusin Minna och Axel ligger och sover i vagnen, härlgt inbäddad i filtar. Sommaren som var på besök under påskhelgen är numer bortblåst, så ikväll blir det till att klä sig varmt. Vinterkläderna får göra ett gästspel tror jag minsann. För ikväll vankas det brasa, korvgrillning och tipsrunda nere vid dammen här i Annefors. Dit kommer även Elin med familj samt Hanna med familj att ansluta sig till oss, för vidare "firande" hemma i vårt hus senare ikväll. Ost, kex, vin, paj o annat smått o gott vankas det då :)

Som om allt detta inte var nog, så är det en scraplift att tolka idag inne i swe-bloggen. Jag är med och inspirerar er med denna LO:

"Sista april 2009"

Materialet kommer från Lilla Handarbetsboden
signatur

Inga kommentarer: