måndag 18 maj 2009

roliga måsten...

Ja vissa saker man bara måste göra kan ju faktiskt vara roliga oxå :)...det är ju såna saker som eg. inte är måsten för en eventuell överlevnad utan det är såna måsten som man vill få gjort bara för att, för att JAG ska må bra. Ett sånt exempel kan ju vara tapetsera o måla eller varför inte scrappa :)
Jag har sammanställt en lista över mina "måsten" till sommaren :)

*Köpa fröpåsar och så (morötter, sallad m.m.)
*Rensa färdigt rabatterna
* Köpa färg & måla linneskåpet vitt
* Köpa färg & måla stora byrån vit + skruva fast de nya knopparna
* Ta ut gamla symaskinen
* Köpa färg & måla panelen i hallen vit
* Köpa färg & måla hatthyllan och skohyllan (vit el. svart...har inte riktigt bestäm mig)
*Köpa färg & måla Ellens säng vit
* Köpa färg & måla & dona i lekstugan
* Leta gardintyg till Axels rum och sy dessa


Ja som ni ser så har jag lite att göra...och listan kan göras hur lång som helst ;-) Men där tog nog sommaren slut, eller vad tror ni ;-)

2 kommentarer:

Fnyz sa...

det känns som "köpa färg" skulle kunna innebära en gigantisk hink med vit färg helt enkelt :-p

min lista har ju minskat lite men det har istället tillkommit grejer :-p

Pylle sa...

det är mycket målning för dig =), jag ska också försöka måla lite dels på huset och det tycker jag inte känns så skoj men däremot skåpet i köket ska bli skoj.
kram