onsdag 27 maj 2009

Sent omsider...

Jag har alldeles för mig att jag skrev och berättade om Ellens krav på hennes 3-årsdag den 4:e april i år. Hon hade då en period då Lotta på Bråkmakargatan gick varm i dvd:n. Allt Lotta sa och gjorde skulle oxå Ellen göra...till hennes föräldrars förtret.
Hur som helst så hade hon vissa krav för hur en födelsedag skulle se ut.
1) Man ska bli väckt på morgonen med presenter och tårta
2) Tårtan SKA vara dekorerad med röda vinbär
3) Sången man ska bli väckt av skulle vara Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag?...
Precis så här firas nämligen Lotta i filmen :)
Sagt o gjort...i frysen fanns en tårta så där utifall. Jag hittade oxå röda vinbäör som jag lyckligtvis hade plockat ifjol somras och fryst in. Det blev till att dekorera den frysta tårtan med dem och så här blev resultatet:
Tårtan

En nyvaken, men överlycklig 3-åring

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad det är skoj för en moster långt bort att följa ert liv! Tårtan är det yttersta beviset på att du är fantastisk Åsa! Hur hinner du, och hur orkar du? Jag längtar efter att få träffa er alla, men framför allt er "Lotta på Bråkmakargatan". Vi planerar för att komma ned på Axels dop. Hoppas att inget spolierar våra planer (det är mkt som ska klaffa). Jag hör av mig. Kram från storsyster i det Ruskiga Träsket.

Maria sa...

Vilken bestämd fröken ni har. Kan inte vara lätt alla gånger. Men nu lyckades du ju galant med önskningarna hon hade :)
Ser fram emot att se dem bilderna scrappade sen. Kram /M