torsdag 3 maj 2012

Cocoa Daisy

Det har varit en CC inne i Cocoa Daisys forum o här är en av de layouter jag gjort dit.

"Prinsessan Ellen"



Utmaningen var att använda 2 olika band och att göra något man aldrig gjort förut med band med minst ett av dessa 2 band. Jag valde en bred spets samt ett satinband. Satinbandet veckade jag med hjälp av en nål/pin. En läcker detalj som jag säkerligen kommer att göra fler gånger :)
Allt (utom bokstäver, halvpärlorna, det turkosa bandet + nålen samt den lilla turkosa rosen uppe till höger) kommer faktiskt från aprils kit från C'est Magnifique. Behöver jag säga att jag älskade detta kit!!

signatur

1 kommentar:

Hanna-Marie sa...

jag har funderat på å skriva på båda språken men tyckte själv de blev så konstigt när man skrev liiite olika på de två språke, när jag läser bloggar så läser jag både engelskan å svenskan å då tyckte jag att de var konstigt om nån skrev lite olika, men kanske ska tänka om? alla kanske itne läser båda språken som jag gör :-D

om nån skrev "she is so cute" å sen "visst är väl hon väldigt söt våran lilla skrutta" så tyckte jag de kändes konstigt men kanske är alldeles för mycket språkpolis själv för å släppa tanken på att det inte måste vara exakt lika :-)

sen att jag tyckert att engelska är lika lätt å läsa som svenska kanske åxå gjorde att jag tyckte det var lite onödigt att skriva på båda, kändes bara bra att alla släktingar i tjeckien nu kan läsa och alla amerikanska scrappare åxå förstår.

ska fundera på saken å så får du gärna säga vad du tycker om just att de itne ordagrant står identiskt :-D