tisdag 29 januari 2008

Länge sen sist

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade i bloggen...ursäkta för det.
Har varit hemma med en vattkoppesjuk dotter och då får man minsann INTE sitta vid en dator ej heller scrappa. Nej nej...då ska man torka dockorna för de har kissat, eller så ska de matas eller det senaste...de måste duscha!!! Lyckades dock få till en pysselstund tillsammans med dottern o resultatet visas upp inom kort ;-)

Men inte nog med att man varit instängd i en o en halv vecka. Med en vattkoppesjuk dotter får man ju inte ens sköta de dagliga inköpen på affären :-o Att det kan finnas nåt så smittsamt!?! Hur som helst...som nybliven arbetslös höll jag på att förgås...behövde verkligen få vara social, men nejdå...då får jag VINTERKRÄKSJUKAN!!
Blääää så dåligt man mår då!!
Tog några dagar att ta igen sig och scrapbordet förblev orört. Lusten att scrappa försvann den oxå =(

Nu var jag på scrapkväll igår (tack gode gud för det ;-) ). Alltid lika roligt att få träffa mina underbara pysselvänner Elin/Pylle (min DT-syster), Hanna/fnyz (min bästa DT-mamma ;-) )samt Maria (enbart pysselvän).
Fick göra en Lo klar, den var iofs påbörjad, o så en som nästan blev klar =)
Bildbevis kommer senare =)

Har funderat ut en scrapbudget för 2008, jag oxå =) Fick ju idén efter att ha läst inne hos Lina Tannerfalk. Så här är den:

Scrapbudget 2008
LO = 25kr
Dubbel LO = 35kr
Altered = 50kr
Kort = 10kr
Använt QK eller dyl. = 5kr (Max 1g/LO)


Hittills:
LO:s = 6 st
Dubbel LO = 0 st
Altered = 0 st
Kort = 2 st
Använt QK eller dyl. = 3 st

Sparat:
185 kr


// Åsa

3 kommentarer:

Anonym sa...

jaaa en uppdatering :-D nog för att jag ÄÄÄÄLSKAR din "jag tror" LO men jafg började ändå tröttna lite på den efter att ha tittat på den 10-20ggr/dag ;-)

Anonym sa...

Längtar också efter en uppdatering ;0)
Stackars er som varit sjuka - man får ju lappsjuka när man inte får gå utanför dörren....känner igen det där.
Snart är det mässa, vi kan väl höras av på msn nån dag el kväll.

Pylle sa...

åå så roligt med en uppdatering, kanske ska göra mig en scrappbudget jag med =).
Kram på dig.