torsdag 28 augusti 2008

Jag lever...tror jag!!

Ja rubriken säger väl precis hur jag mår och känner mig.
Anledningen:
Jag är numer en högskolestudent...blivande förskollärare.
Eller enligt våra seminarieledare så är jag redan en förskollärare iom att jag studerar vid lärarutbildningen. Jag har bara inte beviset på att jag är lärare i min hand.
Första dagen var i måndags och jag kan bara säga att då jag kom hem så visste jag varken ut eller in. Snacka om total förvirring!!
Var det så här det var att studera? Isf tänkte då inte jag göra det!! Hur som haver så kom jag på bättre tankar efter lite sömn. Nu har snart en vecka gått och det börjar faktiskt bli riktigt roligt!
Har haft en livlig diskussion på ett seminarium idag som varade i 2 timmar. Den hade kunnat pågå längre om det inte var för att vi hade en tid att passa. Det var ju bara sååå himla roligt att diskutera, speciellt då man kunde vara aktiv. Hatade diskussioner på gymnasiet, för jag kände alltid att jag inte hade nåt att tillföra, men nu kan knappt någon stoppa mig från att diskutera ;-)
Mina stackars kurskamrater får nog skavsår i öronen om jag inte kniper snart ;-)...Nä så illa är det inte!
I alla fall så kommer det att bli tufft, men jag ser det som en prövning. Jag vill verkligen det här!

Den första anledningen till att det blir tufft är ju dels för att det var länge sen man satt i "skolbänken" o det tar ju lite tid innan man är "inne i tänkandet". Sen har jag ju numer en familj bredvid oxå. Man och barn som kräver sin uppmärksamhet. Men som sagt: "Ingenting är omöjligt, bara olika svårt!"

Anledning nummer 2 till varför det blir lite tuffare att plugga denna gång är för att jag är gravid. Japp ni läste rätt...Jag är gravid! Vi väntar nr 2 i början av mars nästa år och jag är nu i v.14
Det känns helt fantastiskt, overkligt men fantastiskt! Lilla Ellen ska bli storasyster. Och jag ska få äran att föda ett till barn. Iofs mitt i vårterminen, men vad gör det.
Jag har ju sagt det tidigare i inlägget och jag säger det igen: Ingenting är omöjligt...

Så där nu har jag avlämnat ett livstecken...återkommer till veckan då jag har hemmavecka igen (läser på distans o har "inneveckor" var 4:e vecka). Då kanse det tom finns tid över till scrapp o scrap-uppdateringar ;-)

// Åsa ♥♥♥

12 kommentarer:

Helena sa...

Vad skönt att studerna har varit lite givande än så länge. Men vänta, snart fundrar du nog på vad du har gett dig in på.
Och visst det tar ett tag innan man kommer in i det.

Grattis till lillgrodan =)

Anonym sa...

gaaah vad du slängde ur dig det sådär :-D hahaha förstår att du inte "orakade" vänta på LO eller dyligt :-D

åååå vad jag saknat at prata med er två å nu är snart denna första inne vecka över :-) förstår verkligen att du känner dig totalt överkörd ibörjan för de är så mycket men du kommer ju fixa de galant :-)

Anonym sa...

å inte skrev jag grattis heller

GRATTIS igen gumman, de är så himla kul att vi får uppleva detta tillsammans (igen) även om vi "missade" att uppleva graviditeten tillsammans förra gången :-)

kramar

Pylle sa...

åå nu äntligen får jag skriva grattis här också så otroligt lyckliga för eran skull vännen.
ÅÅ jag förstår hur du känner dig efter den här veckan, minns att jag verkligen övervägde att inte studera hihi. Just nu känner jag mig överkörd och påbackad tusen gånger efter mit äventyr i skog.
Får prata mer sen vännen. Kramen

Jo sa...

Grattis!! Vad kul för dig! (och er...)

Det ett ruskigt roligt yrke du valt, jag har inte ångrat en sekund att jag läste till fsklärare. Och utbildningen är skitkul... jag läste iofs inte på distans men ändå.

Grattis igen och lycka till!!

Anonym sa...

GRATTIS till bebbe två!!! Jag vet en liten E som kommer bli en stolt storasyster! Vet inte om min R vet det än men nu skall han få hörat han oxå... (Hi, hi, hi....) Kom hem från Formex-mässan sent igår tok-inspirerad av allt fint man sett både inredningsmässigt och i scrap-världen...!! Vi har ju flyttat scrap-hörnan i butiken oxå så man är ju extra taggad att göra nåt kul på jobbet.. Vi får se vad det blir...

Kram på Er alla o sköt om varandra!

Sofie sa...

Tur att du bloggar så jag får uppdatera mig ibland när jag är för trög för att ringa! Grattis!!!Kram Sofie

Monica sa...

Men grattis, vilka nyheter du kommer med!!! Stor kram och lycka till både med studier och lillbebben i magen. :)

Miss Goldie sa...

Oj, jag hade helt missat det här inlägget. Stort grattis till den växande magen!!!

Anonym sa...

Grattis till lilla magen! Gud vad roligt!

Vet EXAKT hur du känner dig ang. skolan, jag började också i måndags fast på högskolan i Malmö (försk+gr.skola) och det är SÅ KUL! Det har visserligen bara gått tre dagar med de tre dagarna har varit otroligt givande och roliga ;-)

Lycka till både med studier och bebis :-)

Anonym sa...

Skuttar in här och säger Grattis också! Kul att få barn nästan samtidigt, tycker jag i alla fall.

Hoppas vi ses nå tag.

Kram /M

bitte71 sa...

Åh, vad roligt! Grattis till bebisen i magen och lycka till med utbildningen!