torsdag 31 december 2009

Gott nytt år!

Familjen Svedbergs nyårskrönika :)

Januari: Massvis med snö ute, bollnäs och "Team Hanna" vinner "Körslaget". Hanna fyller 25 och Lilla Edit ser dagens ljus :)

Februari: Jag o svärmor firar våra födelsedagar, fortfarande är det massor av snö och pulkabacken besöks flitigt av Ellen o Matte. Jag får snällt stå bredvid med magen i vädret.

Mars: Fortfarande massor av snö! Goaste lille Axel föds efter att jag fått dra Matilda ur en snöhög så vattnet gick på kvällen. Herman har dop och Ellens kompisar Matilda o Ester fyller 3 år.

April: Massvis med födelsedagar, totalt 5 st inom loppet av 2 veckor varav Ellen har sin 3-års dag. Vi firar påsk och Ellen är såklart påskkärring i det varma vårvädret.

Maj: Vi är på Edits dop, målar o huset från vitt med röda knutar till precis tvärtom (dvs rött med vita knutar). Vi besöker järvszoo med Elin och Hanna med familjer.

Juni: Vi har dop för Axel och kusinerna från norr komer ner :) Sista dagen på "Humlan" (dagiset), jag, Elin, Hanna, Maria och Anna är på "bollnäs körslaget" på freluga trädgårdsscen. Det är varmt och härligt så badstranden besöks flitigt. Inhandlade vår röda fina rallybil!

Juli: Mer av sol och bad, Elin o jag får en härlig helg i Orbaden bara för oss. Tog en minisemester till huvudstaden, lånade "moster Ing-Maries" hus o slappade och badade i bubbelpoolen.

Augusti: Elin fyller 25. Skolan börjar efter ett lååångt sommarlov. Vi har kräftskiva på vår altan :) Köksön är på plats, nu fattas bara stolarna

September: Mattias blir pappaledig för en låång tid framöver medan jag har vfu på Björktjära frsk. Axel har hunnit bli ett halvår och växer så det knakar. Vi är på 80-tals fest i Lenninge = skitkul!! Rally i Gävle och jag åker med för första gången efter min graviditet, vi vann!!

Oktober: Vi är bjudna på Emmas dop, Axel börjar åla och nu kommer vissa ord oxå, som "att" åt katt och napp, ne ne = nej och nana = mamma. Jag har fortfarande vfu o Matte trivs med sin pappaledighet. Vi byter till en ny ytterdörr.

November: Axel börjar skaka på huvudet så fort vi säger nej åt honom ;-). Äntligen har stolarna till köksön kommit. Flera födelsedagar denna månad, bl.a så fyllde Herman 1år. Annars är månaden lååång och grå med mulet och regn i princip varje dag.

December: Ellen firar lucia på dagis ute, vi besöker "julmys" på rengsjö hembygdsby, Axel lär sig krypa, vinka, klappa händerna, säga titta m.m. Det snöar massor och vi får en vit jul och nyår. Julen passerar med massor av god mat, gott sällskap o finfina julklappar åt alla! Nyårshelgen firas med goda vänner i Voxsätter :)

Summa summarum: Ett bra år med massor av härliga minnen och det tar vi med oss in i nästa decenium, 2010!!

Gott nytt år!!!


signatur

Inga kommentarer: