måndag 29 juni 2009

stellas o scrapperiet

Har scrappat en Lo till Scrapperiets stora sommartävling. Man skulle inspireras av en skiss och jag tyckte den skissen var jätteinspirerande och så här blev resultatet:
"Litet barn"
På journalingarket har jag skrivit dikten "Det luktar litet barn" av Barbro Lindgren fast jag ändrade dikten till "Det doftar litet barn här".
Det doftar litet barn här.
Det doftar som av lakan
och täcken
och små svala kuddar.
Det doftar litet barn här.
Det doftar spända kinder,
liten mage,
skrovliga små skinkor.
Det doftar litet barn här.

Sen har jag scrappat ett grattiskort som jag valde att göra som det valfria kortet i Stellas "Sunny days"-tävling.
"Grattis på födelsedagen"


1 kommentar:

Maria sa...

Män titta. Lite nytt scrappat. Kul! Tror jag måste lifta den där titeln "litet barn". Kanske skulle jag ha "det luktar små barn här" å ta en bild på högen av blöjor efter mina 2 blöjbarn *asg*. /M