torsdag 19 juni 2008

Dop

I helgen som var, var vi på dop. Det var lille Viktor som var den som döptes.
När hans storasyster Maja döptes, för 2,5 år sen, gjorde jag en egen doptavla av en tegelpanna.
Men jag ville göra nåt helt annat till Viktor. Elin/pylle kom med den brilljanta idén att måla på canvas :)
Stämplade med mina foamisar (Misunderstood) o med magnetstämplarna. Det var lite pilligt att få akrylfärgen bra på magnetstämplarna, men det gick :)
Så här blev tavlan:

Den är lite ljusare i verkligeheten. Själva canvasduken är ju vit, eller snarare gräddvit o jag behöll ju den vita färgen i botten. Strök ju bara med färg som en ram. Eftersom jag fotade sent på kvällen före dopet (ahnn inte fota på själva dopdagen) så blev det vita lite mer blått än vad den eg. är :)
Kan meddela att föräldrarna till Viktor blev nöjda. Hoppas även Viktor kommer gilla den framöver :)

// Åsa ♥♥♥

3 kommentarer:

Erica sa...

Tjusig! Jag har också planerat att göra doptavlor till sonens kusiner när de döps. Tror det uppskattas mycket.

Glad midsommar!

Anonym sa...

Kanoners snygg!
Trevlig midsommar!

Tezzan sa...

Vilken fin tavla... Så vacker i all sin enkelhet.