tisdag 3 juni 2008

Äntligen lite scrappat

Ja äntligen har jag nått nytt att visa :)
Först ut är ett studentkort som jag "svängde" ihop på 30 minuter nu ikväll
Liftade ett kort av Rimna som bloggades på scrappiz
Papper/CS: Bazzill Bling
Dekos: Blomma (Bazzill) punchinella, häftklamrar, crystal swirls (prima), banderoll (magnolia-stämpel). Texten innuti banderollen är utskriven på datorn. Rubrik (thickers - daiquiri)

Sen har jag scrappat ett vinterkort från vårt fågelbord. Har fotat genom köksfönstret så tydligen var inte mina fönster alltför lortiga :)

Har scrappat efter en skiss som Elin/ pylle hade.
Papper/CS: Kaiser Craft, Basic Grey (figgy pudding)
Dekos: Thickers (platforms), paperfrills (doodlebug), journaling-clearstamp (prima), blingstenar (Kaiser Craft, Prima- Crystal swirls), Damask (Heidi Swapp), Spets, häftklamrar.

Fullkomligt älskar Kaisers papper!! Så himla användbara. Passar inte den ena sidan så gör garanterat baksidan det :)

Och som vanligt blir jag alltid lika glad då ni kommenterar!!
//Åsa

4 kommentarer:

Anonym sa...

åå en uppdatering va kul!!!

kortet vart ju jättefint, så härligti färgerna, ta bort banderollen å ge de åt mig vetja :-p

kramkram

Monica sa...

Hej hej Åsa! Vilka fina grejer du har gjort! Jag kan tala om för dig att jag gärna hade tagit med ditt studentkort då jag gick på uppvaktning igår. Två bröder, och jag hade helt glömt bort att göra kort! Jag tog det ena ur högen (Live hard, play hard. Lycka till!), men det andra gjorde jag på fem minuter. Det blev inte snyggt, kan jag säga... :-)

Theresia sa...

Hej där!
Jag är iofs oinvigd och okunnig gällande scrappande - men fint tycker jag att det är i alla fall!
Visste du att Fia Sundström också scrappar och bloggar?

Har lagt upp en länk till din blogg på min nystartade blogg (som inte handlar om scrapbooking). Hoppas det är OK - säg till annars!

Sofie kommer att kontakta dig ang träff nu i sommar. Hoppas vi kan ses!

Kramar!

Anonym sa...

hej gumman, ville bara gratta till publiceringen på scraputmaningen :-D