söndag 15 juni 2008

Lite onödig info ♥

Ditt namn? Åsa Catharina (mellan-namn)
Födelseår? 1978
Hur lång är du? 154 cm
Spelar du något instrument? Nej,
Dina första tankar när du vaknar? Jag vill sova mera.....
Är du hungrig?
Nej
Vart befinner du dig just nu? Hemma i kontoret/scraprummet
Biter du på naglarna? Absolut inte!!
Vad har du för färg på trosorna/kalsongerna? Vita
Är du bra på? Oj en hel del faktiskt :)
Har du några husdjur? Ja, 2 katter
Är du singel? Nej, gift
Vad heter din farmor och farfar? Ingen av de lever idag men min farmor hette Katrina (Karin)och farfar hette Gunnar (med andra namnet Napoleon :) )
Vem är snyggast? Det är många som är snygga, men maken är väl ändå snyggast :)
Vem vet mest om dig? Förmodligen är det Mattias
Vad vill du ha just nu? Hmmm...vet inte
Ditt mål i livet? Må bra med min familj, ha ett jobb jag trivs med (snodde Hannas svar som hon i sin tur snott :) )
Rädd för? Spindlar och mörker
Har du någon vän du känt i 10 år? Ja definitivt
Har du körkort? Självklart!
Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Maria-Therese. Min syster tyckte dock att Göran var ett passande namn :)
Pepsi eller Coca cola? Inget av de
McDonalds el. Burger King? Blä för båda...gillar Sibylla bäst
Sjunger du? Japp, men hellre än bra
Vad har du för skostorlek? 35
Vill du gifta dig? Är ju redan gift, men jag skulle lätt kunna göra det igen med samme man!
Är du en hälsogeek? Nej, defenitivt inte :-D
Kommer du överens med dina föräldrar? Ja
Din hårfärg och frisyr? Mellanbrunt kort med långt på ena sidan (hmm vad kosntigt det där lät). Jag gillar det iaf :)
Skorna du hade på dig idag? foppatofflar och svarta gympadojjor
Grönan eller Liseberg? Har aldrig varit på Liseberg, men jag vill!!!!
Vad sover du i? En dubbelsäng
Kläder du hade på dig idag? Randig stickad tröja, röda vindbyxor....senare på dagen byttes vindbrallorna ut mot ett par svart 3/4-byxor.
Favoritfärg på kläder? Svart, röd, vit, rosa...hmm det finns många färger som är snygga på kläder.
Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Mer tunikor och leggings och ett par jeans som sitter bra!
För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Knappt något alls den sista tiden. Det är mest Ellen som får kläder jag köper papper o dekorationer istället :)
Har du rosa kamouflage-kläder? Nej och vill inte ha heller
Tatueringar du har? Nej, har inte vågat...är rädd för att jag ångrar mig efteråt.
Piercingar du har? 2 hål i öronen.
Har du glasögon? Ja annars ser jag absolut nada
Hur ser din plånbok ut? Liten och brun
Din perfekta Pizza? Är ganska tråkig då det gäller pizza...jag äter oftast en Cappricciosa (stavas det så?)
Randigt, rutigt eller blommigt? Hmmm...kollar man i min garderob så är det nog randigt som gäller, men i pappershögen så är det prickigt :)
Favoritårstid? Sommar
Favoritmat och dryck? Plankstek o ett glas rött :)
Favoritdjur? Måste väl säga katt då eftersom vi har 2 st.
Favoritparfym? Gillar Naomi Campbells...flaskan som liknar en dildo (iaf enl. maken)
Vad köpte du senast? Mat
Hur mycket pengar har du? Tillräckligt
Hur svarar du i telefonen hemma? "Ja det är Åsa"
Hur svarar du i mobilen? Samma som ovan
Vem ringde du senast? Mattias
Sov du ensam inatt? Nej
Vem sov du senast hos? Förutom hemma? Måste vara Helena i Iggesund :-D
Vad gjorde du kl 08 imorse? Halvsov
Vad gjorde du för 15 min sedan? Satt här och svarade på alla dessa frågor!
Det sista du sa högt? "Ja det är många frågor"
Det senaste någon sa till dig? "nä det orkar inte jag sitta här och läsa" (Mattias om denna långa lista!)
Vad har du druckit idag? Vatten, te och kaffe
Vad var det senaste du åt? Glass
Vad är det för färg på din ytterdörr? brun
Vad är det för väder hos dig nu? Blå himmel, kyligt ute
Godaste glassmaken? Choklad
Sover du tungt? Ganska
Drömmer du mardrömmar? Ja,ibland
Favoritklädsel? Mysbyxor och myströja eller leggins med tunika
Vad ser du om du tittar till höger? Då ser jag ut genom fönstret på kontoret :)
Vad ska du göra härnäst? Sova
Humör just nu? Trött Lite trött...annars är jag glad :)
Favoritgodis? Choklad
Sommarplaner? Bara vara hemma o njuta på altanen :) (förutom den årliga lilla trippen till Höljes)
Hur många kuddar sover du med? Bara 1
Morgon eller nattmänniska? Båda delarna faktiskt
Har du dåligt morgonhumör? nää
Är du kittlig? Ja
Snarkar du? Nej
Stjärntecken? Vattuman
Stökigt el välstädat? Välstädat
Längtar du mest efter just nu? Det vet Mattias o mina närmsta vänner :)
Om du fick väcka någon från de döda, vem skulle det vara? Jörgen
Vad väntar dig om 10 år? Oj, familjeliv med barn i mellanstadiet, förhoppningsvis har jag ett jobb jag trivs med oxå
Vad luktar det just nu om du sniffar lite? Inget särskillt.
Saknar du någon nu? Inte precis nu...men vissa stunder
Snus eller cigaretter? Varken eller
Vill du ha barn? naturligtvis...har ju redan en underbar dotter :)
Hur ofta loggar du in på helgon? Aldrig
Längtar du till din nästa födelsedag? Nej ska njuta av sommaren först
Är du snäll? Ja
Är du blyg? Ibland
Tycker du att du har fin dialekt? Ja
Favoritfärg? Röd
Har du spytt i någons knä? Nej
Syskon och deras ålder? 3st (Carola 41, Annika 33 & Anders 22)
Klädaffär? H & M
Senaste skola? Högskoleenheten
Klass? KY-Teknik, Data, Entreprenör
Tycker folk du är snygg? Nä de tror jag inte
Är du modig? ibland
Har du använt någon hårprodukt idag? nej
Har du bråkat med någon idag? Nej
Vad har du för planer till helgen? Nu är ju denna helg över, men nästa är de ju midsommar så då blir det säkert grillning m.m.
Är du sugen på något nu? Nej
Har du kvar dina barndomsskivor? ja några iaf
Brukar du bada i sjöar om somrarna? Ja
En film? Dirty Dancing (har tappat räkningen hur många gånger jag sett den under min ungdom )
Vem får en kram? Ellen såklart
Brukar du läsa horoskop? ibland
Kan du baka bullar? japp det kan jag!!
Bläck eller blyerts? Bläck
Katt eller råtta? Katt
Hund eller katt? Katt
Sängstorlek? Dubbelsäng, 180 cm.
Müsli eller corn flakes? Cornflakes.
Hur ser du ut idag? Alldaglig = Myskläder, osminkad o knappt kammad i håret
Vad såg du senast på tv? Gamla idol-avsnitt på Tv400
Tycker du om din pappa? Ja absolut!
Vem i din släkt pratade du senast med? Det var både min mor och far...de var ju här på besök

*puh* det här gjorde mig riktigt trött...ska nog sova lite nu :)

// Åsa ♥♥♥

1 kommentar:

Anonym sa...

kände igen en hel del av svaren där :-D roligast att du hade samma på vad du hade haft för skor idag.

sen att vi sov hos helena :-D

kramar