tisdag 17 juni 2008

PS + Mikaela = sant!

Japp jag var en av de alla som hoppade på Mikaelas allra 1.a kurs i PS.
Det var en oerhört rolig och intensiv månad...sicken tur att allt vi lärde oss fortfarande finns kvar i vår kurs-blogg :)

Jag försöker att fixa o trixa lite nu och då.
Det är ju alltifrån att ljusa upp o skärpa bilden, fixa färgbalans, lägga på textures, trixa med olika actions, vinjettera m.m
Men så himla roligt det är...att se sin mörka trista bild bli till näst intill ett konstvärk :)

Här är lite bevis på att jag faktiskt lärt mig lite :)
före:


efter:

Uppljusad, färgbalanserad, skärpt o så en texture på det :)

före:


efter:



Uppljusad, färgbalanserad, skärpt, en action o sen en texture på det :)

Vad tycks??
//Åsa ♥♥♥

2 kommentarer:

Anonym sa...

åå tack för din kommentar :-) du får se håret live imorgon som sagt!

första fotot vart ju helt udnerbart! Du har verkligen lärt dig mängder.

nu ska jag sova, vi ses imorgon gumman, kramar!

Jo sa...

Gillar det sista fotot, det du gjort svartvitt. Skitsnyggt!